فصل پنجم ارزیابی استراتژی بازرگانی نوشته‌ی: ریچارد روملت
هر استراتژی بازرگانی منحصر به فرد است نقطه کانونی استراتژی گزینش مقاصد و هدف‌هاست برای بسیاری از مردم و حتی مدیران موقت تعیین و رسیدن به هدف‌ها سهل‌تر است از ارزیابی آنها 
سیستم‌های رسمی بازنگری استراتژیک هرچند اساساً جذاب هستند ولی در ضمن می‌توانند موقعیت‌های تعارض‌آمیز خطرناکی را پدید آورند. 
استراتژی مجموعه‌ای است از هدف‌ها، خط‌مشی‌ها و طرح‌ها که به همراه یکدیگر دامنه عملکرد موسسه و رویه فکری آن را برای بقا و موفقیت معین می‌کنند.
یکی از ارکان‌های اساسی علم این‌است که نمی‌توان اثبات کرد که یک نظریه مطلقاً درست است یا نه اما اگر آزمون فرضیه ثابت نشود می‌توان آنرا نادرست خواند.
پایداری:استراتژی نباید هدف و خط‌مشی‌هایی را ارائه دهد که با همدیگر متناقص و ناسازگارند.ناسازگاری آشکار در درون یک استراتژی نامحتمل به نظر می‌رسد. مگر آن‌ که یکی از استراتژی‌های فراوانی باشدکه به طور مشخص تدوین نشده‌اند بلکه در طول زمان خود‌به‌خود تکوین یافته‌‌اند. حتی استراتژی‌هایی که پیآمد شیوه‌های رسمی هستند ممکن است به سادگی دربردارنده‌ی تمهیداتی برای سازش میان نیروهای مخالف باشند.
هم‌آهنگی: استراتژی باید در مقابل محیط بیرونی و دگرگونی‌های حساس درونی بازتاب‌های قابل تطبیق ارائه دهد. موسسه از دوبعد با محیط خود در ارتباط است: از یک سو باید خود را با محیط تطبیق دهد از سوی دیگر باید در عین حال با دیگر موسساتی که خود سعی برایجاد این انطباق دارند رقابت کند. این دوگانگی ارتباط موسسه با محیط آن ریشه در دو جنبه متفاوت گزینش استراتژیک با دو شیوه متفاوت ارزیابی استراتژی دارد.
برتری: استراتژی باید برای آفرینش و نگهداری (یا هریک از آن دو) برتری رقابتی در یک رشته فعالیت موردنظر پاسخگو باشد. گزافه نیست اگر بگوییم استراتژی رقابتی یعنی هنر ایجاد یا بکاربردن برتری‌هایی که بالاترین تاثیر و پایداری را داشته و مشکل‌تر از هر استراتژی دیگری قابلیت تقلید دارند در مقایسه با استراتژی عام استراتژی رقابتی بیشتر بر تفاوت‌های میان موسسات تاکید دارد تا بر رسالت‌های مشترک آنها  
امکان‌پذیری: استراتژی باید نه منابع موجود را بیش از حد مصرف کند و نه مشکلات ناینحل در پی داشته باشد. آزمون نهایی و گسترده استراتژی میزان عملی بودن آن است یا استراتژی مورد نظر را می‌توان در بافت منابع فیزیکی، انسانی و مالی موجود بکار بست. منابع مالی یک موسسه بازرگانی را می‌توان ساده‌تر از هر منبع دیگری به صورت کمی تعیین کرد و معمولا نخستین محدودیتی است که استراتژی را می‌توان در مقابل آن آزمود.
http://trentonlmml05162.actoblog.com/9555/پمپ-وکیوم-آبی-خوب

چگونه نیروهای رقابتی استراتژی را شکل می‌دهند

ارزیابی استراتژی بازرگانی

نقطه ‌نظر استراتژیست صنفی

استراتژی ,یک ,موسسه ,می‌توان ,محیط ,بازرگانی ,است از ,را می‌توان ,با محیط ,استراتژی باید ,استراتژی بازرگانی ,ارزیابی استراتژی بازرگانی

مشخصات

تبلیغات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

رویای بیت کوین Bitcoin Dream پرسش و پاسخ وردپرس سایت کیم کالا فروشگاه اینترنتی Lotus Water Psychology سایه وارونه داده پردازی نرم افکار اپیکیشن نت مانی net money مرکز تخصصی گچبری و قالبسازی آذین بیوگرافی ابوالفضل بابادی شوراب گروه هنری اولین اکشن سازان جوان اقیانوس طلایی .:: تنفّس صــــبح ::. شین نویسه خبر شهدای مدافع حرم پایکد نقاشی کشیدن درمان مو کبدچرب Sh.S نمونه سوالات استخدامی بانک تجارت (فروردین 1400) رسانه ارزهای دیجیتال و صرافی Coinex مرکز ماساژ در تهران